Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ποια μαθήματα αυξομειώνουν τις βάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Στις πανελλαδικές εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία

Τις πρώτες ημέρες του Μαΐου όλοι οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων θα προμηθευτούν το δελτίο εξεταζομένου, το οποίο είναι απαραίτητο για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις. Στο δελτίο εξεταζομένου αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα.

Οι λίγες εβδομάδες που απέμειναν ώς τη Δευτέρα 18 Μαΐου που αρχίζουν οι εξετάσεις είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους χιλιάδες υποψηφίους να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για την οργάνωση της μελέτης τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Στις πανελλαδικές εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Η χαρτογράφηση των μαθημάτων αυτών αποτελεί έναν «οδηγό» για το πού, σ’ αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων. Αναφερόμαστε στα μαθήματα εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, τα οποία, βεβαίως, πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από αυτούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2009 και το 2010 είχαμε πάνω από 10 χιλιάδες αριστούχους (10.688 και 10.571 αντίστοιχα), από το 2011 και μετά ο αριθμός των αριστούχων προσγειώνεται κάτω από τις 7.000, ενώ το 2013 είναι μόλις 4.651. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό αριστούχων την τελευταία 10ετία. Παράλληλα, την τελευταία πενταετία, για να μην πάμε παλιότερα, με μια σταθερότητα που προκαλεί προβληματισμό, περίπου ο ένας στους τρεις εξετασθέντες βρίσκεται με βαθμολογίες κάτω από τη βάση. Οι περισσότεροι προέρχονταν από την Τεχνολογική Κατεύθυνση ΙΙ και οι λιγότεροι από τη Θετική.
Μια περιήγηση στα ποσοστά επιτυχίας/αποτυχίας των υποψηφίων -που πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση- αναδεικνύει με σαφήνεια την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα και από χρόνο σε χρόνο. Παράλληλα φανερώνει τα μαθήματα που δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα στους διαγωνιζομένους καθώς και τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες.

Η ουρά

Στο πλαίσιο αυτό, ας δούμε τα μαθήματα που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι υποψήφιοι ανάλογα με την κατεύθυνση στην οποία ανήκουν και βεβαίως ανάλογα με το Επιστημονικό Πεδίο που είναι έτοιμοι να επιλέξουν.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχουν αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην «ιστορία» των εξετάσεων Γενικού Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις «ιδιαίτερες» συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), το ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε το 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά Βατερλό (63,66% κάτω από τη βάση το 2010).
Στη Θεωρητική Κατεύθυνση οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Aρχαία Eλληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Iστορία (μόνο πέρσι μειώθηκαν σημαντικά τα ποσοστά αποτυχίας) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες σχολές, καθώς τα παραπάνω μαθήματα, ενώ αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή, παράλληλα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών. Ταυτόχρονα προσοχή θέλει και η Λογοτεχνία καθώς, αν και τα τελευταία χρόνια έχει σχετικά μικρά ποσοστά κάτω από τη βάση, το 2006 σημειώθηκε ρεκόρ αποτυχίας (52,28% κάτω από τη βάση).
Στη Θετική Κατεύθυνση, στα Μαθηματικά καταγράφεται μια αποτυχία της τάξης του 28-48%. Μάλιστα το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας σημειώθηκε στο μάθημα αυτό το 2013 (47,8%). Στη Βιολογία η αποτυχία στο διάστημα 2001-2003 αφορούσε το 30-45% των υποψηφίων, όμως τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό της αποτυχίας κάτω από το 12-18%. Στη Φυσική, το 2012 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα, φτάνοντας το 45,05%, ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι ανάμεσα στο 16,02% (το 2009) και 31,29% (το 2003).
Η νάρκη
Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2, που έχει και τους περισσότερους υποψηφίους, τα Μαθηματικά αποτελούν το μάθημα-νάρκη καθώς κάθε χρόνο το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται ανάμεσα στο 60% και το 80% (73,81% το 2012). Αμέσως μετά σε βαθμό δυσκολίας ακολουθεί η Φυσική που το 2012 σημείωσε ρεκόρ βαθμολογιών κάτω από τη βάση (78,33%).
Μακρά σειρά χαμηλών επιδόσεων έχουμε και στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (κατά μέσο όρο ένας στους δύο υποψήφιους γράφει κάτω από τη βάση), ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στο οποίο πέρσι (2014) κάτω από τη βάση έγραψε το 26,51% των υποψηφίων.
Στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας αναμένεται να εξεταστούν φέτος περίπου 20.000 υποψήφιοι διεκδικώντας μια θέση στα οικονομικά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Πέρσι το 37% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στο παραπάνω μάθημα, ενώ η μεγαλύτερη αποτυχία (49,92%) παρουσιάστηκε το 2001.
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου