Είναι
πρωτόγνωρο το όλο σκηνικό που έχει στηθεί εδώ και δυο μήνες σε όλη την
Γαλλία και παρά την προσπάθεια όλων των ΜΜΕ να το υποβιβάσουν αυτό
αρχίζει να στοιχειώνει τους εφιάλτες όλων των αστικών κυβερνήσεων της
Ευρώπης.
Κι αυτό γιατί
μια νίκη του ξεσηκωμένου Γαλλικού λαού ενάντια στο νομοσχέδιο για τα
εργασιακά που προωθεί η κυβέρνηση του Μανουέλ Βαλς θα λειτουργήσει σαν
πυροκροτητής και σε μια σειρά άλλες χώρες.
Αφού λοιπόν η Γαλλική κυβέρνηση έχει επιδοθεί σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού εναντίον του «εχθρού λαού», χωρίς
τα επιθυμητά γι’ αυτήν αποτελέσματα. Αφού τα τρομοκρατικά «ραβασάκια»
που έστειλε η κυβέρνηση σε ακτιβιστές και αντιεξουσιαστές να μην πάρουν
μέρος στις κινητοποιήσεις ήταν ατελέσφορα. Αφού η ανακάλυψη από την
κυβέρνηση του«τρομοκρατικού κινδύνου» αποδείχτηκε «κούφια» απειλή, το μόνο που της απέμεινε είναι οι μαζικές «αστυνομικές επιχειρήσεις», όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος πρωθυπουργός για να καταστείλει τις λαϊκές κινητοποιήσεις.
Καθόλου εύκολο όμως δεν είναι αυτό. Όπως έχουμε δει και τις προηγούμενες μέρες οι Γάλλοι διαδηλωτές αμφισβητούν έμπρακτα το μονοπώλιο της κρατικής βίας. Αυτό το διαπιστώνουμε και από την σημερινή ειδησεογραφία που μας μιλάει για τις άγριες οδομαχίες που
συμβαίνουν μεταξύ δυνάμεων καταστολής και διαδηλωτών για να σπάσει ο
αποκλεισμός των διυλιστηρίων της Esso και των δεξαμενών του Φο-συρ-Μερ
στην περιοχή της Μασσαλίας. Οι διαδηλωτές στήνουν οδοφράγματα
προχωρώντας σε άγριες συμπλοκές με τους μπάτσους που χρησιμοποιούν
αντλίες νερού και δακρυγόνα.
Και
μπορεί ο Βαλς να δηλώνει ότι το νομοσχέδιο που θα φέρει έναν εργασιακό
μεσαίωνα στον εργαζόμενο Γαλλικό λαό δεν πρόκειται να αποσυρθεί, η
πραγματικότητα είναι ότι η Γαλλική κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό.
Όπως
μεταδίδει το ΑΠΕ οι κινητοποιήσεις στην Γαλλία όχι απλώς δεν δείχνουν
σημάδια αποκλιμακώσεις, αλλά συνεχώς μαζικοποιούνται. Το μεγαλύτερο
εργατικό συνδικάτο CGT προαναγγέλλει απεργία διαρκείας σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Παρίσι από τις 2 Ιούνη, ενώ έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας, έχουν «παραλύσει»εμποδίζοντας την τροφοδοσία των πρατηρίων καυσίμων.
Και όχι μόνο αυτό. Όπως σημειώνει σε τουιτάρισμά της η δημοσιογράφος Μαρία Δεναξά:Aγριεύουν
τα πράγματα στη Γαλλία. Το 95% των εργαζομένων στον τερματικό σταθμό
πετρελαίου στη Χάβρη αποφάσισαν απεργία. Από τον τερματικό σταθμό στο
λιμάνι της Χάβρης εισάγεται το 40% του πετρελαίου που φθάνει στη
Γαλλία. 600 πρατήρια υγρών καυσίμων κλειστά και αυξάνονται. Για εκβιασμό κανει λόγο ο Βαλς που θα στείλει τα ΜΑΤ.
Δυστυχώς φαίνεται ότι η Γαλλία βρίσκεται πολύ μακριά για μας ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου