ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Με
μεγάλη συμμετοχή, σε ένα κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο (Φουαγιέ), με
ζωντανό διάλογο, ερωτήσεις και παρεμβάσεις, πραγματοποιήθηκε την
Παρασκευή 31/10/2015 η ανοικτή εκδήλωση της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ στα πλαίσια της πανελλαδικής πολιτικής καμπάνιας της ΛΑΕ για την υπεράσπιση των συντάξεων και της κοινωνικής ασφάλισης.
Ο Δημήτρης Στρατούλης μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και πρώην αναπληρωτής Υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, στην ομιλία του ανάφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
Η προωθούμενη από την κυβέρνηση και τους δανειστές κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης και των συντάξεων αφορά όλους και όλες:
· Τους ήδη συνταξιούχους, γιατί τους μειώνουν τις κύριες συντάξεις με τις αυξημένες κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη κατά 2% και το νέο τρόπο επανυπολογισμού τους, τους εξαερώνουν τις επικουρικές συντάξεις με τις κρατήσεις 6% για υγειονομική περίθαλψη και την απαγόρευση χρηματοδότησης των επικουρικών ταμείων από το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης γενεών (ΑΚΑΓΕ), καταργούν σταδιακά το ΕΚΑΣ για 300.000 χαμηλοσυνταξιούχους.
· Τους μελλοντικά συνταξιούχους, γιατί τους μειώνουν τις κύριες και τις κατώτερες συντάξεις, τους καταργούν τις επικουρικές με τη συγχώνευσή τους με τις κύριες ή με την ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και τους αυξάνουν από 6 μήνες έως 17 χρόνια τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, ανατρέποντας τον προγραμματισμό της ζωής τους.
· Τους νέους, που
με τα αυξημένα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τη μακροχρόνια ανεργία,
την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία, αλλά και τις αυξημένες εισφορές,
εγκαταλείπουν την προσδοκία ότι θα έχουν υγειονομική περίθαλψη και ότι
θα πάρουν κάποτε σύνταξη.
· Τους ανέργους,
γιατί με την παραμονή των ήδη εργαζομένων στην εργασία για περισσότερα
χρόνια τους βάζουν περισσότερα εμπόδια να βρουν εργασία.
· Τους αγρότες, γιατί σχεδόν τριπλασιάζουν τις εισφορές τους στον ΟΓΑ και τους μειώνουν δραστικά την σύνταξη.
· Τους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους,
γιατί τους μειώνουν τη σύνταξη, τους αυξάνουν τις ασφαλιστικές εισφορές
και καταργούν σε όσους από αυτούς έχουν οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία
το δικαίωμα να πάρουν σύνταξη.
· Τις εργαζόμενες μητέρες, γιατί τους καταργούν θεμελιωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα και μειώνουν κατά 10% επιπλέον τις συντάξεις τους για κάθε χρόνο πρόωρης συνταξιοδότησής τους.
Η κυβέρνηση και οι δανειστές δεν ενδιαφέρονται για τα προβλήματα του ασφαλιστικού, ούτε για τη νέα γενιά. Με τις περικοπές συντάξεων και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης γι’ αυτές επιδιώκουν να εξοικονομήσουν περισσότερα από 2,5 δις ευρώ μέχρι και το 2016, και από 1,8 δις ευρώ ετησίως μέχρι το 2019, για την αποπληρωμή ενός παράνομου, επαχθούς και άδικουδημοσίου χρέους. Με την μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 4% έως τώρα επιδιώκουν να αυξήσουν την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων. Κυρίως όμως επιδιώκουν να μεταφέρουν όλη την ευθύνη στον ασφαλισμένο, αλλάζοντας τον χαραχτήρα του ασφαλιστικού συστήματος:
- Από αναδιανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό.
- Από δημόσιο σε ιδιωτικό.
- Από αλληλέγγυο σε άθροισμα ατομικών κουμπαράδων.
- Από καθολικό σ’ ένα σύστημα, που ουσιαστικά αποκλείει τους νέους και τους ανέργους.
- Από ένα σύστημα, που δίνει χαμηλές συντάξεις, σε συνταξιοδοτικό φτωχοκομείο.
Υπάρχει, όμως, άλλη λύση, και αυτή προϋποθέτει:
· Την ακύρωση των μνημονίων, τη διακοπή αποπληρωμής και τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του δημόσιου χρέους.
· Την ανάπτυξη σε όφελος των ανθρώπων της δουλειάς και όχι των δυνάμεων του κέρδους.
· Τη γενναία αναδιανομή εισοδημάτων, αυξήσεις μισθών - συντάξεων, φορολογική δικαιοσύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας και αντιμετώπιση της ανεργίας
· Απαιτεί την συμμετοχή όλων μας σε μια αγωνιστική πορεία ανατροπής των αντιλαϊκών – νεοφιλελεύθερων πολιτικών, που εφαρμόζει η κυβέρνηση μετά τη ραγδαία πολιτική μετάλλαξή της.
Η κοινωνική ασφάλιση θα σωθεί, εφόσον διασφαλιστούν και αυξηθούν τα θεσμοθετημένα έσοδά της:
Ø ΕΑΝ χτυπηθεί η εισφοροδιαφυγή, που μπορεί να της αποδώσει μέχρι 8 δις ευρώ πρόσθετους πόρους ετησίως.
Ø ΕΑΝ μειωθεί η ανεργία. Λόγω 1,5 εκατομμυρίων ανέργων χάνονται 8 δις ευρώ ετησίως.
Ø ΕΑΝ αποκατασταθούν οι μισθοί, που μπορούν να την τροφοδοτήσουν με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ø ΕΑΝ υπάρχουν κίνητρα για τον ασφαλισμένο και πιο αυστηρές ποινές για τους εργοδότες, που εισφοροδιαφεύγουν και εισφοροκλέπτουν.
Ø ΕΑΝ αυξηθεί η κρατική χρηματοδότησή της σύμφωνα με τις ανάγκες της.
Ø ΕΑΝ αποκατασταθεί με συμπληρωματικούς δημόσιους πόρους, που θα προέλθουν από την φορολόγηση των μεγάλων κερδών και του μεγάλου πλούτου, η διαχρονική λεηλασία των αποθεματικών της από τις κυβερνήσεις και την εργοδοσία.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ αγωνίζεται για ένα δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, καθορισμένων παροχών, αλληλέγγυο, αναδιανεμητικό και καθολικό, με συντάξεις αξιοπρέπειας.
Γνωρίζουμε ότι για τα παραπάνω θα συναντήσουμε τη λυσσαλέα αντίδραση των δανειστών, του μεγάλου κεφαλαίου, της νεοφιλελεύθερης Ευρωζώνης. Ανάμεσα, όμως, στον αργό μνημονιακό θάνατοτης κοινωνικής ασφάλισης, των συνταξιούχων, των νέων και σε μία νέα ελπιδοφόρα αρχή σε ρήξη με τη χρεομηχανή και την ευρωζώνη, που για τη χώρα μας ταυτίζεται με συνεχή λιτότητα, προτιμούμε το δεύτερο.
Σας καλούμε να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε την καταστροφή, για ένα καλύτερο αύριο για μας και τα παιδιά μας.
Η ''ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ'' ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ
Στα πλαίσια της επίσκεψής του στην Κέρκυρα, ο Δημήτρης Στρατούλης, συνοδευόμενος από τον πρώην Βουλευτή Κέρκυρας της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Στέφανο Σαμοϊλη, συναντήθηκε με τα δύο σωματεία του αεροδρομίου της Κέρκυρας, όπου και έκανε την εξής δήλωση:
Με
την 240 Β Απόφαση του Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της Κυβέρνησης,
(ΦΕΚ 98 Α, 17-8-15), εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης (ξεπουλήματος) των 14 ελληνικών περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το Αεροδρόμιο Κέρκυρας, στην Γερμανική κρατική εταιρεία FRAPORT.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ είναι αντίθετη σε αυτό το ξεπούλημα, γιατί:
· Συνιστά τεράστιο οικονομικό, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό σκάνδαλο, και θα αναζητήσουμε όχι μόνο πολιτικές ευθύνες από την κυβέρνηση αλλά και αστικές και ποινικές ευθύνες από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.
· Η σύμβαση έχει αποικιοκρατική φιλοσοφία, είναι μη συμφέρουσα για την οικονομία της χώρας μας και τις τοπικές κοινωνίες.
· Δεν
συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες, που θα απαιτηθούν από
το δημόσιο και θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους της χώρας μας, για
τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων,
προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν από την ΥΠΑ, όπως επιβάλλουν οι
διεθνείς, ευρωπαϊκοί και εθνικοί κανονισμοί.
· Υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες, σε διεθνές επίπεδο, για παραβατική συμπεριφορά τηςFRAPORT, όχι μόνο σε σχέση με τα εργασιακά αλλά και με τις εθνικές νομοθεσίες (αεροδρόμια Βαλτιμόρης, Μανίλας κλπ)
· Δεν έγινε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας, όπως σε όλους του τόνους δήλωνε η κυβέρνηση.
· Δεν
γίνεται η πολυδιαφημιζόμενη από την κυβέρνηση και τους δανειστές
αποκρατικοποίηση, αλλά απλά αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Τα
ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται γερμανικά κρατικά.
· Υπάρχουν σοβαρές έως σφοδρές αντιδράσεις όλων των τοπικών κοινωνικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου.
· Παραδίδεται η τουριστική πολιτική της χώρας σε γερμανικά οικονομικά συμφέροντα, τα
οποία πλέον καθετοποιούν την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος
(γερμανοί tour operatorς, γερμανική αεροπορική εταιρεία, γερμανικά
ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια). Επομένως θα διοχετεύουν με τους
γνωστούς τρόπους - και μάλιστα αφορολόγητα - τα κέρδη τους στο
εξωτερικό και μόνο ένα μικρό τμήμα των εσόδων από αυτή την δραστηριότητα
θα παραμένει στην τοπική οικονομία ή θα αξιοποιείται για την ανάπτυξη
της χώρας μας.
· Φεύγει
από την αρμοδιότητα της κυβέρνησης ο καθορισμός της έννοιας του
δημοσίου συμφέροντος και της τουριστικής πολιτικής ως αναπτυξιακού
μοχλού της χώρας μας.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στα 14 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια καθώς και των τοπικών κοινωνικών φορέων για την ακύρωση της εκποίησής τους,
αλλά θα στηρίξει και τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο Επικρατείας, στα
ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Χαιρετίζουμε και στηρίζουμε την πρωτοβουλία της περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θοδωρή Γαλιατσάτου γιακατάθεση προχθές στο Συμβούλιο Επικρατείας προσφυγής κατά της απόφασης εκχώρησης των 4 αεροδρομίων των Ιονίων Νήσων.
Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για σύγχρονα, αξιοπρεπή ασφαλή ελληνικά κρατικά αεροδρόμια,που θα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και κοινωνίας και δεν θα εξυπηρετούν άλλα οικονομικά ή γεωπολιτικά συμφέροντα».
iskra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου