Από κλητήρας... διευθυντής
Με όχημα την κομματική καταβολή,
στελέχη της ΝΔ συγκροτούν μηχανισμούς ελέγχοντας ολόκληρο το σύστημα
Από το "PRESS-GR"
Αυτός ήταν ο τίτλος ενός αποκαλυπτικού δημοσιεύματος στο "Έθνος", πριν από 8 χρόνια ακριβώς στις 12 Αυγούστου 2008, όταν υπουργός Εσωτερικών ήταν ο... Προκόπης Παυλόπουλος.
Ολόκληρο το ρεπορτάζ με τα όργια εκείνης της εποχής, για να μην τα ξεχνάμε, έχει ως εξής:
Στα όρια της σήψης κινούνται -πλέον- δεκάδες υπηρεσίες του στενού και
ευρύτερου δημόσιου τομέα, με τα κρούσματα αυθαιρεσίας και διαφθοράς σε
όλα τα επίπεδα να αποτελούν συνήθη πρακτική για τους κομματικά ισχυρούς:
μεσαία και ανώτερα στελέχη, με μοναδικό προσόν τις κομματικές τους
καταβολές ή κάποια «ένσημα» σε πολιτικά γραφεία, έχουν συγκροτήσει
πανίσχυρους εσωτερικούς μηχανισμούς, ελέγχοντας ολόκληρο το σύστημα.
Διαθέτουν άμεση πρόσβαση στα υψηλά κλιμάκια των φορέων εξελίσσονται στην
ιεραρχία σε χρόνο dt, παραβαίνοντας ακόμη και αποφάσεις δικαστηρίων.
Υποστήριξη
Με την υποστήριξη υπηρεσιακών παραγόντων, γενικών γραμματέων και υπουργών οι κομματάρχες των φορέων συχνά καθορίζουν ακόμη και την εξέλιξη των κρίσεων, επιφυλάσσοντας για τον εαυτό τους την καλύτερη, κατά το δυνατόν, τοποθέτηση. Τα ίδια στελέχη σύμφωνα με τις καταγγελίες, απειλούν όταν «στραβώνει η δουλειά» και διατηρούν «μαύρη λίστα» για τους μη αρεστούς.
Στο υπουργείο Εσωτερικών πρώην κλητήρας κατάφερε να ανελιχθεί σε γενικό διευθυντή, ενώ στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ανώτερος υπάλληλος κατ εντολή του Υπουργικού Συμβουλίου παραμένει στη θέση του, παρά τις αρνητικές αποφάσεις του ΣτΕ και του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Στο ΤΕΑΔΥ των δομημένων ομολόγων μετέχει στο Δ.Σ. πρώην οδηγός τρόλεϊ, με διαπιστευτήριο την επαφή του με τους υψηλούς ορόφους του υπουργείου Εσωτερικών...
ΤΕΑΔΥ
Πρώην οδηγός τρόλεϊ στο ΔΣ λόγω των... διασυνδέσεων
Οδηγός τρόλεϊ, ο οποίος σήμερα εκτελεί χρέη νυχτερινού κλητήρα στο υπουργείο Εσωτερικών, μετέχει στο Δ.Σ. του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ). Ο Γ.Μ. -σύμφωνα με καταγγελίες- από τον Οκτώβριο του 2007 μετέχει κανονικά σε όλες τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ταμείου, εισπράττοντας και τις ανάλογες αμοιβές.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, ο Γ.Μ. δεν διαθέτει ούτε καν απολυτήριο Λυκείου, παρά μόνο τις διασυνδέσεις του με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Παρέχει τις υπηρεσίες του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ανήκει στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και παρότι δεν είναι μόνιμος -δεν καλύπτει δηλαδή κενή οργανική θέση- μετέχει στο Δ.Σ. του ΤΕΑΔΥ.
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος όταν έκανε μετάταξη από την κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) στη ΔΕ δεν προσκόμισε απολυτήριο Γυμνασίου - όπως καταγγέλλεται, αλλά κάποια βεβαίωση του ΟΑΕΔ... Και όλα αυτά τη στιγμή που η κυβέρνηση διατεινόταν μετά το σκάνδαλο των ομολόγων, τον Μάρτιο του 2007, ότι θα περνούσε από κόσκινο τα διοικητικά συμβούλια όλων των Ταμείων.
ΥΠ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Προαγωγή χωρίς τα προσόντα και με διαδικασίες-εξπρές
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυθαιρεσίας καταγράφεται στον καθ ύλην αρμόδιο για την αξιοκρατία στο Δημόσιο υπουργείο Εσωτερικών. Πρώην κλητήρας κατέλαβε θέση γενικού διευθυντή!
Ο Γ.Κ. (τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) την περίοδο 90-93 κατάφερε να μεταταγεί σε ανώτερο κλάδο, παρότι διέθετε πτυχίο από σχολή διετούς φοίτησης. Από την κατηγορία ΤΕ διοικητικού-λογιστικού πέρασε στην κατηγορία ΠΕ διοικητικής οργάνωσης. Ενας κλάδος από τον οποίο επιλέγονται οι διευθυντές και γενικοί διευθυντές του υπουργείου.
Το καλοκαίρι του 2004 απέκτησε και το προσόν της γνώσης ξένης γλώσσας, το οποίο δεν διέθετε έως εκείνη τη στιγμή, με την ενεργοποίηση ενός Προεδρικού Διατάγματος του 2001.
Συγκεκριμένα ανασύρθηκε το Π.Δ. 50/2001 (προσοντολόγιο), που ορίζει ότι «προκειμένου για μετάταξη υπαλλήλων σε κλάδους της υπηρεσίας τους για τους οποίους απαιτείται ως πρόσθετο προσόν η άριστη γνώση ξένης γλώσσας, η απόδειξη της γνώσης αυτής μπορεί να γίνεται με εξέταση από Επιτροπή που καθορίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, εφόσον οι υπάλληλοι υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Π.Δ. 194/1988».
Συγκροτήθηκε η Επιτροπή, την οποία δεν επέλεξε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, και τον Αύγουστο του 2004 απεφάνθη ομόφωνα ότι ο «γαλάζιος» υπάλληλος γνωρίζει σε άριστο επίπεδο την αγγλική γλώσσα. Τα μέλη της -όπως καταγγέλλεται- δεν γνώριζαν Αγγλικά...
Τον ίδιο μήνα, κατά παράβαση του υπαλληλικού κώδικα, συγκροτήθηκε Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο ομόφωνα γνωμοδότησε θετικά για τη μετάταξή του. Η συνεδρίαση ήταν παράτυπη, δεδομένου ότι οι αιτήσεις μετατάξεων υποβάλλονται στην υπηρεσία προσωπικού μόνο δύο φορές τον χρόνο (τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο), όπως προβλέπει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (νόμος 2683/1999).
Ενώ οι συνεδριάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων για την εξέταση των αιτήσεων πραγματοποιούνται τους μήνες Απρίλιο και Νοέμβριο και όχι τον Αύγουστο. Οι διαδικασίες επισπεύσθηκαν -σύμφωνα με τις καταγγελίες- για να προλάβει ο «εκλεκτός» τις κρίσεις που διενεργήθηκαν τον Οκτώβριο του 2004.
Πράγματι, στις κρίσεις αυτές επιλέχθηκε στη θέση του διευθυντή, αλλά δεν κατέλαβε πόστο σε κεντρική διεύθυνση υπό τον φόβο των Ιουδαίων. Ωστόσο η τοποθέτησή του κρίθηκε ως τελεσίδικα άκυρη από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών - απόφαση (2009/2006), την οποία ουδέποτε έλαβε υπόψη του το υπουργείο Εσωτερικών, όπως όφειλε από τον νόμο όταν τον προήγαγε αργότερα, στις 11-5-2007, στον βαθμό του γενικού διευθυντή. Το ίδιο πρόσωπο συμμετείχε και στα πειθαρχικά συμβούλια του υπουργείου Εσωτερικών, τα οποία ελέγχουν τις παραβάσεις και τις παρανομίες των δημοσίων υπαλλήλων...
Χρονολογικά η πρόσφατη πορεία του Γ.Κ. προς την κορυφή της δημοσιοϋπαλληλικής ιεραρχίας έχει ως εξής: στις 18-1-2007 ο υπουργός Εσωτερικών απευθύνει πρόσκληση προκειμένου να καλυφθούν δύο θέσεις γενικών διευθυντών. Στις 14-3-2007 ο υπουργός δίνει εντολή προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο να προχωρήσει στη διαδικασία επιλογής των δύο γενικών διευθυντών.
Εναν μήνα αργότερα, στις 5-4-2007, ανακαλεί την εντολή του, ενώ 19 ημέρες αργότερα, στις 24-4-2007, ο κ. Παυλόπουλος απευθύνει νέα πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων. Στη φάση αυτή, μάλιστα, ένας από τους υποψηφίους παραιτείται από την υπηρεσία του, δρομολογώντας διαδικασίες συνταξιοδότησης, καθώς δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τις εξελίξεις...
Στις 11-5-2007 ο υπουργός Εσωτερικών δίνει νέα εντολή στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο να ολοκληρώσει τις επιλογές στις οποίες συμπεριλαμβανόταν και ο Γ.Κ. Στις 31-12-2007 ενώ συνταξιοδοτούνταν υποχρεωτικά, λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας και ετών υπηρεσίας -και μάλιστα με πλήρη σύνταξη γενικού διευθυντή- θέτει και πάλι υποψηφιότητα για την επιλογή τεσσάρων θέσεων γενικών διευθυντών με τριετή θητεία.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ: ΚΡΑΤΟΥΝ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΟ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μόνιμη και υψηλόβαθμη θέση καλύπτεται από πρόσωπο του οποίου ο διορισμός έχει κατ επανάληψη ακυρωθεί από το ΣτΕ και το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. Οι αρνητικές δικαστικές αποφάσεις για την τοποθέτηση του υπαλλήλου (μία από το ΣτΕ και τρεις από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών), προέκυψαν ύστερα από προσφυγές που κατέθεσε συνυποψήφιά του για την ίδια θέση.
Το επίμαχο πόστο καλύφθηκε για πρώτη φορά το 2000. Εναν χρόνο αργότερα, το 2001, ο διορισμός του ισχυρού κομματικά παράγοντα ακυρώνεται με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Ανάλογη απόφαση εκδίδει το 2002 και το ΣτΕ. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, το 2003, ακυρώνει τον μη διορισμό της υπαλλήλου που ενδιαφερόταν για τη θέση. Ωστόσο, στις 16-9-2004 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, παρά τις δικαστικές αποφάσεις, εισηγείται τον επαναδιορισμό του. Το υπουργείο Παιδείας, τον Μάιο του 2005, τον τοποθετεί και πάλι. Ο επαναδιορισμός του, μάλιστα, έχει αναδρομική ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2000.
Το 2006 το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με νεότερη αίτηση ακύρωσης, ακυρώνει τον επαναδιορισμό του εν λόγω υπαλλήλου, αναπέμποντας πάλι την υπόθεση στη διοίκηση. Ομως το Υπουργικό Συμβούλιο, στις 17-8-2007 τον διορίζει -και πάλι- με αναδρομική ισχύ από το 2000.
Τη συγκεκριμένη υπόθεση ανέδειξε με ερώτησή του στη Βουλή το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής του τομέα Τεκμηρίωσης Μιχάλης Καρχιμάκης. Στην ερώτησή του, ο βουλευτής Λασιθίου χαρακτηρίζει «απίστευτα προκλητικές τις μεθοδεύσεις που έχουν διαδραματιστεί αναφορικά με την πλήρωση της θέσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο», καθώς «ο επαναδιορισμός του (υπαλλήλου) έγινε με κριτήρια μεροληπτικά και μη νόμιμα».
Γι' αυτό «εγείρεται μείζον θέμα πολιτικής και δημοσιοϋπαλληλικής υπηρεσιακής νομιμότητας», σημειώνει ο κ. Καρχιμάκης, «σε ό,τι αφορά την κατάχρηση εξουσίας και άλλων συναφών αδικημάτων από συγκεκριμένους κρατικούς λειτουργούς, αλλά και συγκάλυψης όλων των παραπάνω προσώπων και ενεργειών από το ίδιο το Υπουργικό Συμβούλιο».
ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΕ ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΤΑΞΗ
Η μετάταξη του Γ.Κ. στον κλάδο «ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης» επικυρώθηκε το καλοκαίρι του 2004 από πενταμελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Οπως αναφέρει το υπ αριθμόν 23 πρακτικό, η συνεδρίαση έγινε «στις 24 Αυγούστου, στις 3 το μεσημέρι, στο κατάστημα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΓΓΔΔΗΔ) - Β. Σοφίας 15, 2ος όροφος, γραφείο 221».
Αν και αναφέρθηκε πως «η εν λόγω αίτηση μετάταξης θα έπρεπε να εξεταστεί από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο μετά τον Οκτώβριο, μαζί με άλλες παρόμοιες αιτήσεις που ενδέχεται να υποβληθούν... έτσι ώστε να συνεκτιμηθεί και ο αριθμός των κενών θέσεων που υπάρχουν στον κλάδο», εντούτοις «η εισηγήτρια διαβεβαίωσε ότι οι κενές θέσεις του κλάδου ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης είναι 18 και επομένως δεν πρόκειται να προκύψει πρόβλημα ακόμα και αν υπάρξουν και άλλες αιτήσεις μετάταξης στον εν λόγω κλάδο...».
Τελικά «τα μέλη ομόφωνα γνωμοδότησαν θετικά για τη μετάταξη του υπαλλήλου του κλάδου ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού Γ.Κ. σε κενή οργανική θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης, επειδή συντρέχουν οι προϋποθέσεις...».
Πέτρος Παπαβασιλείου
petros@pegasus.gr
Υποστήριξη
Με την υποστήριξη υπηρεσιακών παραγόντων, γενικών γραμματέων και υπουργών οι κομματάρχες των φορέων συχνά καθορίζουν ακόμη και την εξέλιξη των κρίσεων, επιφυλάσσοντας για τον εαυτό τους την καλύτερη, κατά το δυνατόν, τοποθέτηση. Τα ίδια στελέχη σύμφωνα με τις καταγγελίες, απειλούν όταν «στραβώνει η δουλειά» και διατηρούν «μαύρη λίστα» για τους μη αρεστούς.
Στο υπουργείο Εσωτερικών πρώην κλητήρας κατάφερε να ανελιχθεί σε γενικό διευθυντή, ενώ στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ανώτερος υπάλληλος κατ εντολή του Υπουργικού Συμβουλίου παραμένει στη θέση του, παρά τις αρνητικές αποφάσεις του ΣτΕ και του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Στο ΤΕΑΔΥ των δομημένων ομολόγων μετέχει στο Δ.Σ. πρώην οδηγός τρόλεϊ, με διαπιστευτήριο την επαφή του με τους υψηλούς ορόφους του υπουργείου Εσωτερικών...
ΤΕΑΔΥ
Πρώην οδηγός τρόλεϊ στο ΔΣ λόγω των... διασυνδέσεων
Οδηγός τρόλεϊ, ο οποίος σήμερα εκτελεί χρέη νυχτερινού κλητήρα στο υπουργείο Εσωτερικών, μετέχει στο Δ.Σ. του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ). Ο Γ.Μ. -σύμφωνα με καταγγελίες- από τον Οκτώβριο του 2007 μετέχει κανονικά σε όλες τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ταμείου, εισπράττοντας και τις ανάλογες αμοιβές.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, ο Γ.Μ. δεν διαθέτει ούτε καν απολυτήριο Λυκείου, παρά μόνο τις διασυνδέσεις του με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Παρέχει τις υπηρεσίες του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ανήκει στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και παρότι δεν είναι μόνιμος -δεν καλύπτει δηλαδή κενή οργανική θέση- μετέχει στο Δ.Σ. του ΤΕΑΔΥ.
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος όταν έκανε μετάταξη από την κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) στη ΔΕ δεν προσκόμισε απολυτήριο Γυμνασίου - όπως καταγγέλλεται, αλλά κάποια βεβαίωση του ΟΑΕΔ... Και όλα αυτά τη στιγμή που η κυβέρνηση διατεινόταν μετά το σκάνδαλο των ομολόγων, τον Μάρτιο του 2007, ότι θα περνούσε από κόσκινο τα διοικητικά συμβούλια όλων των Ταμείων.
ΥΠ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Προαγωγή χωρίς τα προσόντα και με διαδικασίες-εξπρές
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυθαιρεσίας καταγράφεται στον καθ ύλην αρμόδιο για την αξιοκρατία στο Δημόσιο υπουργείο Εσωτερικών. Πρώην κλητήρας κατέλαβε θέση γενικού διευθυντή!
Ο Γ.Κ. (τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) την περίοδο 90-93 κατάφερε να μεταταγεί σε ανώτερο κλάδο, παρότι διέθετε πτυχίο από σχολή διετούς φοίτησης. Από την κατηγορία ΤΕ διοικητικού-λογιστικού πέρασε στην κατηγορία ΠΕ διοικητικής οργάνωσης. Ενας κλάδος από τον οποίο επιλέγονται οι διευθυντές και γενικοί διευθυντές του υπουργείου.
Το καλοκαίρι του 2004 απέκτησε και το προσόν της γνώσης ξένης γλώσσας, το οποίο δεν διέθετε έως εκείνη τη στιγμή, με την ενεργοποίηση ενός Προεδρικού Διατάγματος του 2001.
Συγκεκριμένα ανασύρθηκε το Π.Δ. 50/2001 (προσοντολόγιο), που ορίζει ότι «προκειμένου για μετάταξη υπαλλήλων σε κλάδους της υπηρεσίας τους για τους οποίους απαιτείται ως πρόσθετο προσόν η άριστη γνώση ξένης γλώσσας, η απόδειξη της γνώσης αυτής μπορεί να γίνεται με εξέταση από Επιτροπή που καθορίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, εφόσον οι υπάλληλοι υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Π.Δ. 194/1988».
Συγκροτήθηκε η Επιτροπή, την οποία δεν επέλεξε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, και τον Αύγουστο του 2004 απεφάνθη ομόφωνα ότι ο «γαλάζιος» υπάλληλος γνωρίζει σε άριστο επίπεδο την αγγλική γλώσσα. Τα μέλη της -όπως καταγγέλλεται- δεν γνώριζαν Αγγλικά...
Τον ίδιο μήνα, κατά παράβαση του υπαλληλικού κώδικα, συγκροτήθηκε Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο ομόφωνα γνωμοδότησε θετικά για τη μετάταξή του. Η συνεδρίαση ήταν παράτυπη, δεδομένου ότι οι αιτήσεις μετατάξεων υποβάλλονται στην υπηρεσία προσωπικού μόνο δύο φορές τον χρόνο (τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο), όπως προβλέπει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (νόμος 2683/1999).
Ενώ οι συνεδριάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων για την εξέταση των αιτήσεων πραγματοποιούνται τους μήνες Απρίλιο και Νοέμβριο και όχι τον Αύγουστο. Οι διαδικασίες επισπεύσθηκαν -σύμφωνα με τις καταγγελίες- για να προλάβει ο «εκλεκτός» τις κρίσεις που διενεργήθηκαν τον Οκτώβριο του 2004.
Πράγματι, στις κρίσεις αυτές επιλέχθηκε στη θέση του διευθυντή, αλλά δεν κατέλαβε πόστο σε κεντρική διεύθυνση υπό τον φόβο των Ιουδαίων. Ωστόσο η τοποθέτησή του κρίθηκε ως τελεσίδικα άκυρη από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών - απόφαση (2009/2006), την οποία ουδέποτε έλαβε υπόψη του το υπουργείο Εσωτερικών, όπως όφειλε από τον νόμο όταν τον προήγαγε αργότερα, στις 11-5-2007, στον βαθμό του γενικού διευθυντή. Το ίδιο πρόσωπο συμμετείχε και στα πειθαρχικά συμβούλια του υπουργείου Εσωτερικών, τα οποία ελέγχουν τις παραβάσεις και τις παρανομίες των δημοσίων υπαλλήλων...
Χρονολογικά η πρόσφατη πορεία του Γ.Κ. προς την κορυφή της δημοσιοϋπαλληλικής ιεραρχίας έχει ως εξής: στις 18-1-2007 ο υπουργός Εσωτερικών απευθύνει πρόσκληση προκειμένου να καλυφθούν δύο θέσεις γενικών διευθυντών. Στις 14-3-2007 ο υπουργός δίνει εντολή προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο να προχωρήσει στη διαδικασία επιλογής των δύο γενικών διευθυντών.
Εναν μήνα αργότερα, στις 5-4-2007, ανακαλεί την εντολή του, ενώ 19 ημέρες αργότερα, στις 24-4-2007, ο κ. Παυλόπουλος απευθύνει νέα πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων. Στη φάση αυτή, μάλιστα, ένας από τους υποψηφίους παραιτείται από την υπηρεσία του, δρομολογώντας διαδικασίες συνταξιοδότησης, καθώς δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τις εξελίξεις...
Στις 11-5-2007 ο υπουργός Εσωτερικών δίνει νέα εντολή στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο να ολοκληρώσει τις επιλογές στις οποίες συμπεριλαμβανόταν και ο Γ.Κ. Στις 31-12-2007 ενώ συνταξιοδοτούνταν υποχρεωτικά, λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας και ετών υπηρεσίας -και μάλιστα με πλήρη σύνταξη γενικού διευθυντή- θέτει και πάλι υποψηφιότητα για την επιλογή τεσσάρων θέσεων γενικών διευθυντών με τριετή θητεία.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ: ΚΡΑΤΟΥΝ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΟ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μόνιμη και υψηλόβαθμη θέση καλύπτεται από πρόσωπο του οποίου ο διορισμός έχει κατ επανάληψη ακυρωθεί από το ΣτΕ και το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. Οι αρνητικές δικαστικές αποφάσεις για την τοποθέτηση του υπαλλήλου (μία από το ΣτΕ και τρεις από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών), προέκυψαν ύστερα από προσφυγές που κατέθεσε συνυποψήφιά του για την ίδια θέση.
Το επίμαχο πόστο καλύφθηκε για πρώτη φορά το 2000. Εναν χρόνο αργότερα, το 2001, ο διορισμός του ισχυρού κομματικά παράγοντα ακυρώνεται με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Ανάλογη απόφαση εκδίδει το 2002 και το ΣτΕ. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, το 2003, ακυρώνει τον μη διορισμό της υπαλλήλου που ενδιαφερόταν για τη θέση. Ωστόσο, στις 16-9-2004 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, παρά τις δικαστικές αποφάσεις, εισηγείται τον επαναδιορισμό του. Το υπουργείο Παιδείας, τον Μάιο του 2005, τον τοποθετεί και πάλι. Ο επαναδιορισμός του, μάλιστα, έχει αναδρομική ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2000.
Το 2006 το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με νεότερη αίτηση ακύρωσης, ακυρώνει τον επαναδιορισμό του εν λόγω υπαλλήλου, αναπέμποντας πάλι την υπόθεση στη διοίκηση. Ομως το Υπουργικό Συμβούλιο, στις 17-8-2007 τον διορίζει -και πάλι- με αναδρομική ισχύ από το 2000.
Τη συγκεκριμένη υπόθεση ανέδειξε με ερώτησή του στη Βουλή το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής του τομέα Τεκμηρίωσης Μιχάλης Καρχιμάκης. Στην ερώτησή του, ο βουλευτής Λασιθίου χαρακτηρίζει «απίστευτα προκλητικές τις μεθοδεύσεις που έχουν διαδραματιστεί αναφορικά με την πλήρωση της θέσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο», καθώς «ο επαναδιορισμός του (υπαλλήλου) έγινε με κριτήρια μεροληπτικά και μη νόμιμα».
Γι' αυτό «εγείρεται μείζον θέμα πολιτικής και δημοσιοϋπαλληλικής υπηρεσιακής νομιμότητας», σημειώνει ο κ. Καρχιμάκης, «σε ό,τι αφορά την κατάχρηση εξουσίας και άλλων συναφών αδικημάτων από συγκεκριμένους κρατικούς λειτουργούς, αλλά και συγκάλυψης όλων των παραπάνω προσώπων και ενεργειών από το ίδιο το Υπουργικό Συμβούλιο».
ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΕ ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΤΑΞΗ
Η μετάταξη του Γ.Κ. στον κλάδο «ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης» επικυρώθηκε το καλοκαίρι του 2004 από πενταμελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Οπως αναφέρει το υπ αριθμόν 23 πρακτικό, η συνεδρίαση έγινε «στις 24 Αυγούστου, στις 3 το μεσημέρι, στο κατάστημα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΓΓΔΔΗΔ) - Β. Σοφίας 15, 2ος όροφος, γραφείο 221».
Αν και αναφέρθηκε πως «η εν λόγω αίτηση μετάταξης θα έπρεπε να εξεταστεί από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο μετά τον Οκτώβριο, μαζί με άλλες παρόμοιες αιτήσεις που ενδέχεται να υποβληθούν... έτσι ώστε να συνεκτιμηθεί και ο αριθμός των κενών θέσεων που υπάρχουν στον κλάδο», εντούτοις «η εισηγήτρια διαβεβαίωσε ότι οι κενές θέσεις του κλάδου ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης είναι 18 και επομένως δεν πρόκειται να προκύψει πρόβλημα ακόμα και αν υπάρξουν και άλλες αιτήσεις μετάταξης στον εν λόγω κλάδο...».
Τελικά «τα μέλη ομόφωνα γνωμοδότησαν θετικά για τη μετάταξη του υπαλλήλου του κλάδου ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού Γ.Κ. σε κενή οργανική θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης, επειδή συντρέχουν οι προϋποθέσεις...».
Πέτρος Παπαβασιλείου
petros@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου