Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ: ΣΚΑΚΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ. Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ-ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ-ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ

Φωτογραφία του Βασιλης Χρυ. Φαρουπος. Κάποιοι λένε ότι το σκάκι είναι τέχνη. Άλλοι λένε ότι είναι επιστήμη. Πάνω από όλα όμως το σκάκι είναι παιχνίδι. Όπως όλα τα παιχνίδια (πχ. ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ), το σκάκι προσφέρει στους συμμετέχοντες σε αυτό, συναισθήματα χαράς, διασκέδασης, ευγενούς άμιλλας και δημιουργικότητας. Η βασική όμως διαφορά με όλα τα άλλα δημοφιλή αθλήματα είναι ότι εξασκεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τη σκέψη.
Ακαδημαϊκες έρευνες έχουν δείξει οτι συμβάλει στην καλλιέργεια της κριτικής και λογικής σκέψης, στην επινοητικότητα και φαντασία, στην ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων και γενικότερα στην καλύτερη επίδοση στα σχολικά μαθήματα.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές μελέτες αναφορικά με την επίδραση του σκακιού στον άνθρωπο. Όλες αυτές οι μελέτες επιβεβαιώνουν τις ευεργετικές συνέπειες που έχει το σκάκι σε παιδιά και ενήλικες:
Φωτογραφία του Βασιλης Χρυ. Φαρουπος. 1) Μελέτη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 4000 μαθητών στη Βενεζουέλα έδειξε ότι μετά από 4,5 μήνες ασχολίας με το σκάκι όλα τα παιδιά είχαν σημαντική αύξηση του δείκτη IQ ανεξάρτητα από το φύλο ή την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν. To αποτέλεσμα αυτό εντυπωσίασε την κυβέρνηση της Βενεζουέλας, η οποία αποφάσισε να εισαγάγει το σκάκι σαν μάθημα σε όλα τα σχολεία την χρονιά 1988-89.
2) Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε διάρκεια ενός έτους από τον καθηγητή Stuart Mangulies στη Νέα Υόρκη το 1993 ερεύνησε την επίδραση του σκακιού στην αποδοτικότητα των παιδιών στο διάβασμα. Μαθητές δύο τάξεων από δέκα σχολεία πήραν μέρος στην έρευνα αυτή και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ίδιου μαθησιακού επιπέδου. Στην πρώτη ομάδα οι μαθητές ασχολούνταν συστηματικά με το σκάκι ενώ στη δεύτερη όχι. Το αποτέλεσμα της μελέτης έδειξε ότι η ομάδα των παιδιών που είχε ενασχόληση με το σκάκι είχε καλύτερες επιδόσεις στο διάβασμα από την άλλη ομάδα παιδιών.
Μια σειρά από παρόμοιες έρευνες σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Αγγλία και το Βέλγιο έδειξαν ότι μαθητές που ασχολούνταν με το σκάκι παρουσίασαν βελτίωση έως 60% στην σχολική τους επίδοση με καλύτερη απόδοση στα μαθηματικά και στα γλωσσικά μαθήματα καθώς επίσης και στην ευρύτερη ακαδημαϊκή τους εξέλιξη.
Φωτογραφία του Βασιλης Χρυ. Φαρουπος. Και κάτι για όσους θέλουν να το δουν πιο σοβαρά!
Απόσπασμα από το Άρθρο 34 του Νόμου 2725/1999 (ΦΕΚ 121 Α΄), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Άρθρο 38 του Νόμου Ν. 4115/2013, το οποίο προβλέπει διάφορες πριμοδοτήσεις για την εισαγωγή στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των μαθητών οι οποίοι διακρίνονται σε αγώνες, όπως εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. κ.λ.π.: «Αθλητές που κατακτούν 1η έως 8η νίκη θέση σε χειμερινούς ή θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες ή 1η έως 8η νίκη σε παγκόσμιο ή πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ανδρών-γυναικών, νέων ανδρών-γυναικών ή που επιτυγχάνουν ή ισοφαρίζουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή επίδοση ανδρών-γυναικών, νέων ανδρών-γυναικών, εφήβων-νεανίδων εισάγονται σε οποιοδήποτε ΑΕΙ ή ΤΕΙ της προτίμησής τους και εγγράφονται σε αυτό καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων που ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις ή πριμοδοτούνται με ορισμένο αριθμό μορίων, ανάλογα με την επιτυχία τους. […]. Για 1η νίκη σε πανελλήνιους αγώνες παρέχεται προσαύξηση 20% για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ και 10% προσαύξηση για εισαγωγή σε σχολή ή τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Για 2η νίκη σε πανελλήνιους αγώνες παρέχεται […]».
ΠΗΓΗ: Από ανάρτηση του Βασιλης Χρυ. Φαρουπος στα "Αντιπαριώτικα νέα"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου