Της Δέσποινας Βαξεβάνη
Τις τελευταίες ώρες τα social media έχουν κατακλειστεί από το hashtag #irunmarathon. Αυτό έχει συμβεί γιατί η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε να αφήσει λίγο στην άκρη την κατάσχεση σπιτιών προκειμένου να δείξει την καλοκαρδοσύνη της και να προφέρει 0,5 ευρώ για κάθε ποστ μ’ αυτό το hashtag στο Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά στο κέντρο ειδικής φροντίδας παιδιών.
Κάπως έτσι προφανώς, η Εθνική τράπεζα προσπαθεί να πλασάρει ένα "ανθρώπινο" πρόσωπο, γιατί μπορεί καθημερνά να αφήνει οικογένειες στους δρόμους αλλά τουλάχιστον προσφέρει 5.000 ευρώ (σύμφωνα με τους όρους 5.000 ευρώ είναι το ανώτερο ποσό που θα δοθεί 10.000Χ0,5=5000) για χάρη κάποιων παιδιών.
Το αν υπάρχει πιθανότητα να έχει πάρει τα σπίτια τους πιο πριν, είναι μια άλλη υπόθεση.
Βέβαια, μην ξεχνάμε ότι πέρα από μια επιτυχημένη διαφήμιση, που διαφορετικά θα τις κόστιζε πάνω από 5000 ευρώ, η Εθνική τράπεζα αποκτά χωρίς κόπο όλα τα προσωπικά δεδομένα με την δικαιολογία της ανάγκης δημοσιότητας της ενέργειας αυτής.
Η αλήθεια είναι ότι αυτό το είδος διαφήμισης είναι πετυχημένο επειδή βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην τάση των ανθρώπων για φιλανθρωπία αλλά ακόμα περισσότερο στο γεγονός ότι θέλουν να δείχνουν το πόσο φιλάνθρωποι είναι.
Έτσι κι αλλιώς ζούμε σε μια εποχή που ό,τι δείχνεις είσαι. Αν μέσω ενός χάσταγκ δείξεις ότι έχεις ανθρωπιά, δεν έχει σημασία αν πρακτικά διαφημίζεις μια τράπεζα που έχει και θα εξακολουθήσει να φέρεται απάνθρωπα σε πολύ κόσμο.
Δεν έχει σημασία που της δίνεις τη δικαιολογία ότι έχει προσφέρει την ώρα που θα εισπράττει εκατομμύρια.
Πριν τη φιλανθρωπία της Εθνικής Τράπεζας δεν νομίζω ότι κανένας ενδιαφερόταν για την πορεία του κέντρου ειδικής φροντίδας παιδιών στο Ναυτικό Νοσοκομείο. Τελικά, είναι πολύ εύκολο να κάνεις τον κόσμο να νοιαστεί για κάτι όταν μεταμφιέζεις μια διαφήμιση σου ως καλή πράξη.
Τελικά, είναι δυστυχές πως κανείς από τους «αρχιφιλανθρώπους» δεν θέλει να στρέψει την προσοχή του κόσμου στα ζητήματα εκείνα, για τα οποία κανονικά θα έπρεπε εξ’ αρχής όλοι να νοιαζόμαστε.
ΠΗΓΗ: Το κουτί της Πανδώρας
Τις τελευταίες ώρες τα social media έχουν κατακλειστεί από το hashtag #irunmarathon. Αυτό έχει συμβεί γιατί η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε να αφήσει λίγο στην άκρη την κατάσχεση σπιτιών προκειμένου να δείξει την καλοκαρδοσύνη της και να προφέρει 0,5 ευρώ για κάθε ποστ μ’ αυτό το hashtag στο Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά στο κέντρο ειδικής φροντίδας παιδιών.
Κάπως έτσι προφανώς, η Εθνική τράπεζα προσπαθεί να πλασάρει ένα "ανθρώπινο" πρόσωπο, γιατί μπορεί καθημερνά να αφήνει οικογένειες στους δρόμους αλλά τουλάχιστον προσφέρει 5.000 ευρώ (σύμφωνα με τους όρους 5.000 ευρώ είναι το ανώτερο ποσό που θα δοθεί 10.000Χ0,5=5000) για χάρη κάποιων παιδιών.
Το αν υπάρχει πιθανότητα να έχει πάρει τα σπίτια τους πιο πριν, είναι μια άλλη υπόθεση.
Βέβαια, μην ξεχνάμε ότι πέρα από μια επιτυχημένη διαφήμιση, που διαφορετικά θα τις κόστιζε πάνω από 5000 ευρώ, η Εθνική τράπεζα αποκτά χωρίς κόπο όλα τα προσωπικά δεδομένα με την δικαιολογία της ανάγκης δημοσιότητας της ενέργειας αυτής.
Η αλήθεια είναι ότι αυτό το είδος διαφήμισης είναι πετυχημένο επειδή βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην τάση των ανθρώπων για φιλανθρωπία αλλά ακόμα περισσότερο στο γεγονός ότι θέλουν να δείχνουν το πόσο φιλάνθρωποι είναι.
Έτσι κι αλλιώς ζούμε σε μια εποχή που ό,τι δείχνεις είσαι. Αν μέσω ενός χάσταγκ δείξεις ότι έχεις ανθρωπιά, δεν έχει σημασία αν πρακτικά διαφημίζεις μια τράπεζα που έχει και θα εξακολουθήσει να φέρεται απάνθρωπα σε πολύ κόσμο.
Δεν έχει σημασία που της δίνεις τη δικαιολογία ότι έχει προσφέρει την ώρα που θα εισπράττει εκατομμύρια.
Πριν τη φιλανθρωπία της Εθνικής Τράπεζας δεν νομίζω ότι κανένας ενδιαφερόταν για την πορεία του κέντρου ειδικής φροντίδας παιδιών στο Ναυτικό Νοσοκομείο. Τελικά, είναι πολύ εύκολο να κάνεις τον κόσμο να νοιαστεί για κάτι όταν μεταμφιέζεις μια διαφήμιση σου ως καλή πράξη.
Τελικά, είναι δυστυχές πως κανείς από τους «αρχιφιλανθρώπους» δεν θέλει να στρέψει την προσοχή του κόσμου στα ζητήματα εκείνα, για τα οποία κανονικά θα έπρεπε εξ’ αρχής όλοι να νοιαζόμαστε.
ΠΗΓΗ: Το κουτί της Πανδώρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου